ATG Hopp & Talang

Uppdragsgivare: Svenska Ridsportförbundet / ATG
Dizains uppdrag: PR & Kommunikation, innehåll – löpande

ATG Hopp och Talang är en satsning som, förutom att inspirera och utveckla ryttare, har som mål att synliggöra ridsportens plan för ryttarutveckling.
– Genom ATG Hopp & Talang vill vi ge ett antal talangfulla dressyr-, hopp-, och fälttävlansryttare med mästerskap i sikte värdefullt stöd på vägen, säger Maria Guggenberger, hållbarhetschef på ATG.

Målet med satsningen (som ingår i verksamheten för nivå fyra av fem i Ridsportens plan för ryttarutveckling) är att ge talangerna stöttning under ett år och kunskap för framtiden. Under året ingår dels ett mentorskap, dels fyra avsuttna träffar som är obligatoriska för adepterna att vara med på. På träffarna får talangerna träffa flera experter inom olika områden.

Jessica är med i resursteamet och ansvarar för kommunikationen av satsningen sedan den drog igång 2014. Främst handlar det om sköta de sociala medier som är kopplade till utvecklingsprogrammet ATG Hopp & Talang, dels facebook.com/ryttarutveckling och @atg_hoppochtalang på Instagram. Under året skrivs även ett antal artiklar som publiceras på ridsport.se och även finns att läsa på webbplatsen hoppochtalang.se plus att det görs en eller ett par kortare filmer för att sprida satsningen. Jessica är även med och planerar träffarna.

ATG Hopp & Talangs egen webbplats